Výňatek z pokynů pro prodavače potravin v českých hypermarketech ..

18. října 2005 v 21:23 | respect |  Co se to děje?
1. Salámy: plesnivějící salámy odrhneme kartáčem, čímž odstraníme vrchní vrstvu s plísní. Poté je potřeme olejem, aby lépe vypadaly. Tímto procesem se pochopitelně salám ztenčuje, takže po dosažení průměru 3 cm a méně změňte popisek na "jakostní klobása." Poznámka: uherák nedrhněte - ten je plesnivý normálně. Pokud zplesniví ještě více a zákazníci budou držkovat, trvejte asertivně na tom, že "je to u uheráku normální." Pokud bude zákazník držkovat dál, použijte "neser-ty-vní" způsob.
2. Sýry: podobně jako u salámů odstraňte horní vrstvu plísně. Pokud je plíseň zazřaná, použijte Ariel. V případě, že je i poté povrch naplesnivělý, změňte popisek u zboží na "sýr hermelínového typu."
3. Saláty: týden staré saláty smícháme se včerejšími. Měsíc staré saláty mícháme s dnešními, aby byla průměrná jakost stejná. Zákazníky, kteří budou mít kecy na nažloutlou barvu salátu, odpálkujte tím, že jsou v nich domácí vejce. Reklamací se obávat nemusíme, protože zákazník nebude schopen týden vylézt z hajzlu a po týdnu již nemá šanci (p)otravinu reklamovat.
4. Balené potraviny s nálepkou data výroby: odstraňte nálepku a přilepte novou se zítřejším datem. Zákazník bude nadšen z toho, že Einsteinova teorie relativity i cestování časem funguje a že vlastní výrobek, který bude vyroben až zítra.
5. Balené potraviny s vytištěným datem spotřeby: připravíme si hadr a líh. Následně hadr navlhčíme a třeme vytištěné datum, dokud nezmizí. Poté vlastní datumkou vytiskneme datum nové - nejlépe vyšší, než aktuální.
6. Pečivo: den staré pečivo promíchejte s čerstvým. Důchodci to stejně nepoznají a alespoň si otestují kvalitu svých zubních protéz. Když si protézu o pečivo zlomí, alespoň nebudou moci mluvit a nikomu nenabonzujou, že o ní přišli díky našemu rohlíku. Jestliže pečivo v šeru a tmě světélkuje, bude patrně plesnivé a nezbude nám, než ho rozšlapat a prodat jako strouhanku.
7. Strouhanka: jestliže strouhanka zplesniví také, použijeme ji při výrobě masných produktů, například "točeňáku." Zákazník nic nepozná, protože díky našim dodavatelům už stejně neví, jak chutná masný výrobek vyrobený z masa.
8. Zelenina: lidi sežerou všechno, takže zelenině nemusíme věnovat nijak výraznou pozornost. Novou zeleninu nedáváme na plac dříve, než důchodci rozeberou tu stávající. Jestliže zelenina teče, přidejte na bedny nálepku "MINCE-Akce!" Pokud je prodávaná zelenina v takovém stavu, že již protekla krabicemi, zavoláme úklidovou službu. Kýbl se zbytky nevyléváme a použijeme ji v úseku lahůdek k omývání potravin.
9. Jogurty: do nafouknutých víček uděláme miniaturní dírku špendlíkem, aby splaskly. Doporučuje se předem obalit jogurt mikrotenovým sáčkem, abychom pak nemuseli seškrabávat zbytky ze stropu a přidávat je do salátů.
10. Důležité: zásadně nevodíme zákazníky do prostor pro zaměstnance.
Bohužel jsou mezi nimi i tací, kteří kvůli cedulkám s nápisy "Kafilerie," "Patologie," nebo "Márnice" volají ČOIku a hygienu, kteří tady pak prudí, že nepoužíváme mramorové stoly a neomýváme je sprchou. Kdyby přeci jen přišla nepoučená kontrola a ptala se, co znamená "Patologie," odpovídejte "nelozumim, neumim césky!"
No, doufám, že jste pochopili, že je to tak trošku nadsázka .. tak trošku ..
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Pája Pája | Web | 18. října 2005 v 21:59 | Reagovat

jooo co čech nevymyslí...hihii

2 AndrewJ AndrewJ | E-mail | Web | 18. října 2005 v 22:14 | Reagovat

nadsázka možná, akorát že realistická... včera jsem byl svědkem, jak v Albertovi šidí... napíšou ke zboží akce, ale u pokladny ti naúčtují normální cenu..

3 respect respect | Web | 19. října 2005 v 7:39 | Reagovat

naprosto normalni .. to uz se mi stalo hodnekrat .. proto dycky kontroluju uctenku :)

4 Mamba Mamba | Web | 19. října 2005 v 13:13 | Reagovat

no to je naše důsledná respect smích :o) ... teda jako musím ale přiznat, že jsem ještě žádnou negativní zkušenost s potravinami nebo účtenkou neměla ... takže buď mám štěstí nebo to nepoznám lol :)))

5 respect respect | Web | 19. října 2005 v 20:20 | Reagovat

2 Mamba... kontroluju od ty doby, co sem tam videla cenu o 350 Kc vyssi, nez byla... :))

6 Mamba Mamba | Web | 19. října 2005 v 20:47 | Reagovat

respect: hustý! :(

7 Meribet Meribet | E-mail | Web | 28. října 2005 v 0:01 | Reagovat

kéž bychom měli jenom takovéhle problémy....*

8 Pája Pája | Web | 5. listopadu 2005 v 19:15 | Reagovat

2Meribet: co se Ti stalo horsiho nez ze Te natahli vo takovou palku??Nemeli zbozi vubec??

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.